Beertje

gwen (9): meer zelfvertrouwen

OUDERS

“De afgelopen maanden is onze dochter Gwen onder begeleiding geweest van Marleen. Gwen is erg expressief en lijkt heel zelfverzekerd, maar vanwege haar perfectionisme kroop ze steeds verder in haar schulp en verdween haar uitbundigheid. Ze werd stil en verlegen. Met Marleen heeft ze er aan gewerkt haar zelfverzekerdheid terug te krijgen, door middel van het doorlopen van een stappenplan.

In het begin leek het alsof ze juist veel onzekerder werd, omdat de confrontatie er juist de nadruk op legt. We wilden er mee gaan stoppen, maar Marleen gaf aan dat dit een bekend beeld is. We hebben Marleen het vertouwen gegeven dat het wel goed zou komen en het resultaat mag er dan ook zijn.

Gwen gelooft weer in zichzelf. Ze durft weer voor zichzelf op te komen en gaat de uitdagingen aan in plaats van zich er druk over te maken. Ze loopt weer zingend rond en ze is weer zoals ze altijd was. Blij en vrolijk.

Marleen heeft Gwen weer vertrouwen gegeven in zichzelf en heeft ons inzicht gegeven in de manier waarop Gwen leert en wat voor Gwen de dingen zijn die haar vaste grond onder de voeten geeft; waar zij haar zelfvertrouwen op bouwt. We zijn beter gaan begrijpen hoe haar gedachten tot stand komen en hoe Gwen de dingen benadert. We kunnen haar daardoor nu veel beter helpen.

Wij zijn heel blij dat Gwen deze training heeft kunnen volgen en raden deze training dan ook bij iedereen aan, die een kind heeft met klachten als faalangst of vergelijkbare klachten. Marleen, bedankt!”

LEERKRACHT

“Ik kreeg Gwen in de klas als een verlegen en onzeker meisje. Vooral tijdens de lessen kwam dit duidelijk naar voren. Tijdens het spelen op het plein en vrije momenten in de klas liet ze ook regelmatig haar uitbundigere kant zien. Heel open en vrolijk! Deze momenten liet ze echter steeds minder zien. Ze kwam in een negatieve spiraal terecht en zag weinig positieve kanten meer in zichzelf en haar werk.

Marleen heeft ervoor gezorgd dat Gwen zich bewust is geworden van haar gedachten. Door middel van verschillende oefeningen heeft ze zelf niet alleen inzicht gekregen in haar manier van denken en eigen kunnen, maar ook ik als leerkracht heb haar beter kunnen begrijpen. Dit heeft mij handvatten gegeven om haar op de juiste manier te benaderen en te begeleiden. De samenwerking met Marleen was erg fijn! Ik heb nu een Gwen in de klas die weer geniet, fouten durft te maken, die van zich laat horen en weer lekker in haar vel zit!”